از بوسنی و هرزگوین و یکدیگر محافظت کنیم

به گزارش از خبرگزاری فنا در مسجد غازی خسرو بیگ در سارایوو مراسم اصلی به مناسبت عید قربان برگزار شد. حسین کاوازوویچ، رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین امام و خطیب نماز عید قربان بود.

رئیس العلماء در خطبه خود به این مناسبت اعلام داشت: "اعتراف خالصانه و عمل به ایمان و تمایل به انجام بزرگترین فداکاری که یک انسان می تواند انجام دهد، درهای فیض را حتی وقتی به نظرمان می رسد که همه کشتی ها غرق شده اند می گشاید. پس بیایید خیرات خود را قابل مشاهده کنیم و الهام بخش هم برای پیر و جوان و هم برای مردان و زنان در محیطی که در آن زندگی و کار می کنیم باشد. امروز در حالی که قربانی ما تقدیم می شود، آن ندای بلند اسلام را که خیر، صلح و هماهنگی بر جهان حاکم است را به یاد بیاوریم."

کاوازوویچ ضمن اشاره به درد و رنج فلسطین در ادامه گفت:  "تاریخ بی پروایی و بزدلی جهان را به یاد خواهد آورد. به نظر می رسد جنایات و خشونت پس از بوسنی و غزه معنای خود را از دست داده اند. در این لحظات، فکر و دعای ما با آن زنان و مردان دلیر، کودکان و سالمندانی است که برای کمک معنوی و مادی به آسیب دیدگان در برابر نیروهای تاریکی مقاومت می کنند. ما خواستاریم و دعا می کنیم که جنگ، درد و رنج متوقف شود."

منبع: خبرگزاری فنا - 1403/3/29

کد خبر 19973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =